Jak system Comarch ERP wspiera rozwój centrum ogrodniczego?

person Dodano przez: Izabela Wultańska
Jak system Comarch ERP wspiera rozwój centrum ogrodniczego?

Współczesne centra ogrodnicze to już nie tylko miejsca, gdzie można kupić rośliny i ziemię. To często kompleksowe przestrzenie, które łączą sprzedaż detaliczną i hurtową, inspirujące ekspozycje, restauracje, sklepy internetowe i zaplecze magazynowe. Aby to wszystko działało płynnie, zwłaszcza w sezonie, niezbędne jest wsparcie nowoczesnych narzędzi informatycznych, takich jak system ERP.

Rozwój= potrzeba zmian

Wiele centrów ogrodniczych zaczyna od jednego sklepu i lokalnego grona klientów. Z czasem, wraz z rozbudową oferty, rosnącą liczbą punktów sprzedaży i obsługiwanych kanałów (np. e-commerce), pojawia się potrzeba centralnego zarządzania danymi, lepszej kontroli stanów magazynowych i szybszej obsługi klientów.

System ERP, np. Comarch ERP Altum, umożliwia sprawne funkcjonowanie takiego przedsiębiorstwa niezależnie od jego wielkości. Ułatwia zarządzanie towarem, sprzedażą, finansami, kadrami, a także pozwala automatyzować powtarzalne procesy.

Sprzedaż w wielu kanałach? Żaden problem

Współczesny klient oczekuje, że zakupy może zrobić w sklepie stacjonarnym, online albo przez przedstawiciela handlowego. Dzięki systemowi ERP, dane o produktach: ich cenach, dostępności czy opisach, są aktualne we wszystkich kanałach. Znika problem niespójnych informacji, a obsługa klienta staje się szybsza i dokładniejsza.

Nowoczesne stanowiska sprzedaży (POS) pozwalają intuicyjnie prowadzić transakcje, oferując np. wybór dokumentu (paragon/faktura) czy prezentację zdjęcia produktu. Możliwość sprzedaży towaru, który fizycznie jest już w sklepie, ale nie został jeszcze formalnie przyjęty do systemu, pozwala szybciej wprowadzać nowości do oferty.

Magazyn na wysokim poziomie

Centra ogrodnicze często dysponują ogromnymi przestrzeniami magazynowymi i sezonowymi halami. System WMS wspierający zarządzanie magazynem umożliwia szybką lokalizację produktów, sprawne kompletowanie zamówień i automatyzację przyjęć i wydań towarów. Nawet inwentaryzacje mogą być realizowane bez przerywania pracy sklepu.

Przedstawiciel w terenie? Działa mobilnie

Dzięki aplikacjom mobilnym przedstawiciele handlowi mogą na miejscu u klienta przygotować zamówienie, które trafia od razu do realizacji w magazynie. To ogromna oszczędność czasu i zwiększenie konkurencyjności– szczególnie w sprzedaży hurtowej.

Automatyzacja powtarzalnych procesów

System Comarch ERP pozwala też automatyzować wiele codziennych zadań– od rozliczania utargów po generowanie dokumentów. Wdrożenie elektronicznego obiegu procesów eliminuje błędy, skraca czas pracy i zwiększa bezpieczeństwo danych.

Stabilność, bezpieczeństwo i rozwój

Wdrożenie nowoczesnego systemu ERP nie musi oznaczać rewolucji. Dobrze zaplanowany proces, oparty na sprawdzonych metodykach, pozwala wdrożyć nowe rozwiązanie bez zakłócania pracy sklepu, nawet jeśli jest on czynny do późnych godzin.

Dzięki Comarch ERP, centrum ogrodnicze może rosnąć razem ze swoimi ambicjami– otwierać nowe oddziały, rozwijać sprzedaż internetową i oferować klientom jeszcze lepszą obsługę.



Chcesz, by Twoje centrum ogrodnicze działało sprawniej? Czas postawić na technologię, która rozkwita razem z Twoim biznesem.