Pomoc

Jeśli macie Państwo jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego.

Chętnie pomożemy w obliczeniu odpowiedniej ilości stanowisk i zoptymalizowaniu licencji.

Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w dni robocze w godz. 9:00 – 17:00.

tel. 223001224 lub 224926666 mail: info@optima.sklep.pl

Najczęściej zadawane pytania

Jak mogę złożyć zamówienie?

  1. Zarejestruj się w sklepie klikając w klawisz w prawym górnym rogu strony i podaj dane firmy, która zakupuje licencję.
  2. Umieść produkty w wirtualnym koszyku. Dotyczy to zarówno licencji stacjonarnej, jak i online.
  3. Wskaż adres mailowy do dostawy licencji.
  4. Opłać zamówienie.

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Zamówienia na licencję stacjonarną realizowane są do 3 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na naszym rachunku bankowym. Zamówienia na licencję online / w chmurze realizowane są w 1 dzień roboczy.

Jak obliczyć ilość stanowisk?

W przypadku licencji stacjonarnej, ilość stanowisk to ilość osób jednocześnie pracujących w danym module.

Przykład: jeśli jednocześnie cztery osoby będą pracować w programie Comarch ERP Optima w następującym układzie: dwie osoby będą pracować w module Handel, jedna w module Płace i Kadry, a jedna w module Księga Handlowa, w koszyku umieszczamy: dwa stanowiska modułu Handel, jedno stanowisko modułu Płace i Kadry i jedno stanowisko modułu Księga Handlowa i cztery stanowiska modułu Kasa Bank, który służy nam między innymi do zalogowania się w programie Comarch ERP Optima. Na każdą osobę powinno przypadać jedno stanowisko modułu Kasa Bank. Inaczej mówiąc stanowisk modułu Kasa Bank powinno być tyle, ile osób jednocześnie pracujących w programie.

W przypadku licencji online umieszczamy w koszyku tyle szt. produktu, ile będzie osób pracujących w programie pamiętając, że moduły przypisujemy imiennie do każdego użytkownika.

Przykład, jeśli w programie będą logować się dwie osoby, jedna z nich będzie pracować w module Księga Handlowa i Płace – Kadry, a druga w module Księga Handlowa, w koszyku umieszczamy dwie szt. Modułu Księga Handlowa i jedną szt. Modułu Płace i Kadry. Moduł Kasa Bank zostanie dodany automatycznie i bezpłatnie.

W jaki sposób otrzymam zamówienie?

W przypadku licencji stacjonarnej certyfikat wraz z indywidualnym numerem Klienta (ID Comarch) i kodem PIN oraz wirtualny klucz wysyłane są na adres mailowy podany podczas składania zamówienia. W przypadku Comarch ERP XT oraz Comarch IBARD dostępy dostarczane są w formie kodu aktywacyjnego na wskazany w zamówieniu adres mailowy. W przypadku licencji online programu Comarch ERP Optima na wskazany w zamówieniu adres mailowy otrzymacie Państwo link do zaakceptowania zakresu i warunków usługi, a po kliknięciu w link i akceptacji, dostępy do serwera Comarch z zainstalowanym systemem.

Czy mogę zwrócić licencję?

Sprzedaż w naszym sklepie odbywa się do działalności gospodarczych w celu związanym bezpośrednio bądź pośrednio z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą, w związku z czym nie obowiązują przepisy prawa zakupów konsumenckich. Licencje stacjonarne generowane są dla konkretnej firmy. W licencji zapisane są dane tej firmy. Nie ma możliwości zwrotu zrealizowanego zamówienia. Jeżeli towar posiada wady, jest możliwość złożenia reklamacji. W przypadku licencji online, jest możliwość wypowiedzenia zawartej umowy na świadczenie usługi udostępnienia programu.

W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

Płatności można dokonać: w postaci przelewu z góry na rachunek bankowy. W przypadku licencji online płatność następuje w okresach miesięcznych z dołu. Oznacza to, iż na podany przy składaniu zamówienia adres będziecie Państwo co miesiąc otrzymywać fakturę za dostęp do programu.

W jaki sposób otrzymam fakturę?

Faktura zostanie przesłana na adres mailowy podany przy składaniu zamówienia.

Czy przez sklep zakupię również aktualizację?

Aktualizację oprogramowania można zamówić poprzez stronę https://optima.sklep.pl/opt-n/173,aktualizacje.html .

Jak mogę zamówić oprogramowanie w chmurze?

Zakupu oprogramowania Comarch ERP Optima w chmurze, czyli w wersji online oraz Comarch ERP XT można dokonać w naszym sklepie umieszczając wybrane produkty w koszyku i postępując zgodnie z dalszymi krokami, tak samo jak w przypadku wersji stacjonarnej.

Czy jest gwarancja na program?

Comarch ERP Optima w wersji stacjonarnej posiada roczną gwarancję producenta Comarch S.A. Obejmuje ona prawo do wszystkich pojawiających się nowych wersji programu oraz możliwość korzystania z pomocy mailowej specjalistów Comarch w zakresie funkcjonalności systemu. Gwarancję na program można co roku przedłużyć zapewniając sobie prawo do nowych wersji i wsparcie producenta.

Jaka jest wartość przedłużenia gwarancji Comarch ERP Optima w wersji stacjonarnej?

Wartość przedłużenia gwarancji uzależniona jest odpowiednio od terminu złożenia zamówienia:

20% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie przed upływem gwarancji (upgrade terminowy);

30% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji (upgrade otwarty 30%);

40% Wartości Oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie później niż w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji (upgrade otwarty 40%).

Nasz sklep przypomni Państwu z miesięcznym wyprzedzeniem o możliwości przedłużenia gwarancji. Przedłużenie gwarancji nie jest obowiązkowe. Przedłużenie gwarancji można zamówić również tutaj: https://optima.sklep.pl/opt-n/173,aktualizacje.html .

Opłaciłem zamówienie, ale nie otrzymałem certyfikatu i klucza?

W takiej sytuacji należy sprawdzić folder SPAM na skrzynce mailowej, gdzie mógł trafić mail o statusie zamówienia lub zawierający informacje o zakupionej licencji. Jeśli nie będzie maila, należy skontaktować się z nami pod adresem sklep@optima.sklep.pl podając NIP i nazwę firmy.

Złożyłem zamówienie na dostęp do programu online i nie otrzymałem linku aktywacyjnego?

W takiej sytuacji należy sprawdzić folder SPAM na skrzynce mailowej, gdzie mógł trafić mail o statusie zamówienia lub zawierający link aktywacyjny. Jeśli nie będzie maila, należy skontaktować się z nami pod adresem sklep@optima.sklep.pl podając NIP i nazwę firmy.

Co w sytuacji, gdy mam informację o przyjęciu/realizacji zamówienia, ale nie otrzymałem dostępów?

W takiej sytuacji należy sprawdzić skrzynkę mailową oraz folder SPAM. Na skrzynce mailowej powinny być dwa maile. W przypadku licencji Comarch ERP Optima online będzie to mail zawierający link aktywacyjny i dane dostępowe. W przypadku licencji stacjonarnej Comarch ERP Optima będzie to potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji i mail z certyfikatem oraz kluczem produktu. W przypadku Comarch ERP XT oraz Comarch IBARD aktywacje i przedłużenia dostarczane są w formie kodu aktywacyjnego.

Czy możliwe jest anulowanie zamówienia?

Anulowanie zamówienia możliwe, gdy nie został kliknięty link akceptacyjny lub gdy nie zostało jeszcze przekazane do realizacji, tj. nie otrzymaliście Państwo maila o przekazaniu zamówienia do realizacji.

W jaki sposób realizowane są kolejne zamówienia i rozszerzenia posiadanych programów?

Jeśli Klient posiada oprogramowanie Comarch, to do istniejącej instalacji, po złożeniu Zamówienia zostaje wgrany do klucza wirtualnego (który już Klient posiada) wybrany moduł. Aby licencja była widoczna należy zresetować/usunąć pierwotny klucz oprogramowania, postępując zgodnie z poniższą instrukcją:

Należy prawym przyciskiem myszy na ikonie Menadżera Kluczy --> wybrać Pokaż Konfiguracje --> wskazać klucz --> nacisnąć ikonę Kosz. Następnie nacisnąć ikonę Plusa i wprowadzić dane otrzymane z maila aktywacyjnego.

Jak dobrać licencję?

W pierwszej kolejności należy policzyć ile osób jednocześnie będzie pracować w programie i z jakich modułów będą korzystać. W wersji stacjonarnej jedno stanowisko danego modułu pozwala na dostęp dla jednej osoby. Przykład: jeśli dwie osoby jednocześnie miałyby pracować na module Księga Handlowa, potrzebujemy dwóch stanowisk tego modułu.

Dodatkowo w przypadku następujących modułów: Detal, Faktury, Handel, Handel Plus, Księga Podatkowa, Księga Handlowa, Księga Handlowa Plus, Płace i Kadry, Płace i Kadry Plus wymagane jest posiadanie modułu Kasa / Bank. Jeżeli będzie to jedna osoba potrzebujemy jednego modułu Kasa/Bank, jeżeli będą to dwie osoby potrzebujemy dwóch modułów Kasa/Bank itd.

Moduł Kasa/Bank należy traktować jako moduł dostępowy, pozwalający na logowanie się do systemu. Użytkownik będzie miał tylko takie uprawnienia, jakie zostaną mu nadane podczas konfiguracji systemu. Logowanie do modułu Kasa / Bank nie oznacza, że użytkownik ma uprawnienia do banku czy kasy firmy. Ilość modułów Kasa / Bank jest równa liczbie wszystkich użytkowników jednocześnie pracujących w programie. W wersji online (w chmurze) moduł jest udostępniany bezpłatnie dla wszystkich użytkowników pracujących w systemie.

Poniżej kilka przykładów na obliczenie ilości potrzebnych licencji.

Przykład 1:

Wersja stacjonarna. Ilość użytkowników 1. Ta sama osoba wystawia faktury i prowadzi Księgę Podatkową.

Potrzebujemy: 1 licencji - Kasa / Bank 1 licencji – Faktury 1 licencji – Księga Podatkowa

Przykład 2:

Wersja stacjonarna. Ilość użytkowników 2. Jedna osoba wystawia faktury, druga osoba prowadzi księgę podatkową. Pracują w tym samym czasie.

Potrzebujemy: 2 licencji - Kasa / Bank (dla każdego równoczesnego użytkownika) 1 licencji – Faktury ( dla pierwszej osoby ) 1 licencji – Księga Podatkowa ( dla drugiej osoby )

Przykład 3:

Wersja stacjonarna. Ilość użytkowników 2. Jedna osoba wystawia faktury, druga osoba prowadzi księgę podatkową. Pracują w różnym czasie.

Potrzebujemy: 1 licencji - Kasa / Bank (jednocześnie do programu będzie się mogła zalogować tylko jedna osoba) 1 licencji – Faktury ( dla pierwszej osoby ) 1 licencji – Księga Podatkowa ( dla drugiej osoby )

Przykład 4:

Wersja w chmurze. Ilość użytkowników 2.

Jedna osoba wystawia faktury, druga osoba również wystawia faktury i prowadzi księgę podatkową. W przypadku chmury nie ma znaczenia, czy pracują w różnym, czy w tym samym czasie. Moduły przypisujemy na stałe do danego użytkownika (per login).

Potrzebujemy: 2 licencji – Faktury (dla dwóch osób) 1 licencji – Księga Podatkowa (dla jednej osoby) Moduł Kasa Bank zostanie dodany automatycznie i bezpłatnie w odpowiedniej ilości – tyle, ile jest loginów.

Przykład 5:

Wersja stacjonarna. Ilość użytkowników 3

Jedna osoba wystawia faktury. Druga osoba prowadzi Księgę Handlową. Trzecia osoba prowadzi Kadry Płace. Pracują jednocześnie.

Potrzebujemy: 3 licencji - Kasa / Bank (dla każdej z osób) 1 licencji – Faktury 1 licencji – Księga Handlowa 1 licencji – Kadry i Płace.